Introduktionstur / Gæstestart

Kunne du tænke dig at prøve en svæveflyvetur?

Kunne du tænke dig at prøve en svæveflyvetur, kan du med fordel læse nedenstående.

Kort intro:
Hos Kolding Flyveklub, kalder vi en prøvetur for 'Introduktionstur til svæveflyvning'.
Følgende gælder for alle vores introduktionsflyvninger:

- En tur varer typisk mellem 6-15 min.
- Prisen for en tur er 450 kr.
- Du flyver med en erfaren pilot i et tosæddet fly.

Klubben er 100% drevet af klubbens medlemmer, og ikke kommercielt.
Vi flyver meget gerne introduktionsture, men kontakt klubben på tlf. 75 55 71 86 for at hører om der er mulighed for flyvning den dato i kunne tænke jer.
Det kan som regel lade sig gøre, dog kan flyene være afsted på tur eller til konkurrence, så det er altid godt at forhøre sig på forhånd.

Du skal altid kontakte klubben på dagen for flyvning kl. 9.30, da vi så har haft briefing og kender dagens vejr og program for dagen.

Info:
- Vi flyver alle weekender i sommermånederne (april til oktober)
- Husk påklædning efter vejret.
- Sko skal sidde fast på fødder (ingen løse slippers).
- Evt. solhat og solbriller.
- Medbring evt. madpakke
- Der vil være mulighed for at købe lidt i kantinene (toast, sodavand og is mm.)
- Svæveflyvning er afhængig af vejret - så vi flyver ikke hvis det regner, eller ved kraftig vind.
- Ingen alkohol eller andet rusmiddel må indtages i forbindelse med flyvning eller på pladsen ( inkl. før flyvning)
- Påregn ventetid før du kan flyve.

God fornøjelse :-)